Co warto jeść, aby obniżyć ryzyko poważnych chorób?

przez admin
Co warto jeść, aby obniżyć ryzyko poważnych chorób?

Naturalnie nie istnieje żadne superjedzenie, które może nas wyleczyć z wszystkich chorób. Mimo to istnieją sposoby oraz pożywienie, które warto jest spożywać, aby obniżyć ryzyko zachorowania na takie przypadłości jak nowotwory czy też atrofie. Jak więc obniżyć ryzyko poważnych chorób? O tym dowiesz się już za chwilę!

Co warto jeść, aby obniżyć ryzyko poważnych chorób?

Spożywaj posiłki w odpowiednich porach!

Zauważ, że spożywanie posiłków w nocy zmusi twój organizm do cięższej pracy. W ten sposób trudno jest dobrze się wyspać, a koniec końców wszystkie procesy, tym bardziej, że nasz organizm nie zawsze wysypia się po tym jak za dużo zjemy, co może powodować zdenerwowanie, niewyspanie, bądź też i dalekosiężnych skutkach nadwagę.

Pamiętaj również, że warto spożywać płyny po posiłku. Picie alkoholu podczas jedzenia może powodować choroby układu pokarmowego, w tym wzdęcia i zaparcia. Naturalnie równie ważne jest picie wystarczającej ilości płynu w ciągu dnia, aby zapewnić organizmowi odpowiednie nowodnienie.

Oczywiście posiadanie około godziny na jedzenie w normalnym świecie to luksus dla najbogatszych, ale nawet one zazwyczaj nie mają czasu, na to, aby skończyć na spokojny posiłek.

Warto jest mimo wszystko spróbować przekonać się do powolnego jedzenia. Pożywienie przygotowane do trawienia ulegnie przemianie i wchłonięciu, co jest bardzo ważne w czasie pandemii, ponieważ nasz organizm nie jest nastawiony na trawienie posiłków, ale jest przeznaczony do walki z chorobami, więc całe jedzenie, które zjesz szybko, zostanie po prostu wydalone.

Jedzenie – które leczo

Wybaczcie ten dowcip, ale mimo wszystko leczo jest całkiem niezłym jedzeniem, które można spożywać – naturalnie wiele zależy od składu, ale mimo wszystko tradycyjne leczo może być odpowiednim jedzeniem na twoją dietę. Przede wszystkim warto jest zwiększyć ilość ryb w naszych posiłkach. Oczywiście podczas pandemii sprzedaż tych produktów dramatycznie wzrosła, co musisz naturalnie zauważyć, ponieważ też będziesz musiał za nie więcej zapłacić. Warto jest też dodać do swojego jadłospisu owoce oraz warzywa.

Czego unikać?

Przede wszystkim postaraj się ograniczyć fast foody, śmieciowe jedzenie, oraz przede wszystkim diety cud, a oprócz tego jedzenie które wymaga tylko wody, do tego aby stać się ,,pełnoprawnym” jedzeniem (popularne ,,chińskie zupki”). Produkty głęboko mrożone, oraz smażone również nie są dobre dla twojego zdrowia. Zamiast tego postaraj się spożywać posiłki, które unikają procesu smażenia – zdecydowanie lepiej jest piec, czy też dusić potrawy – jeśli jednak zależy ci na czasie – to w ostateczności możesz smażyć na oliwie z oliwek.

5/5 - (1)

ZOBACZ RÓWNIEŻ